20121114

Lesen


Assalamualaikum ;D

Alhamdulillah aku dah ada lesen! Akhirnya! Kalau kau orang ingatlah, dulu aku ada pos satu entri mengenai lesen pada tahun 2010. Aku cakap yang aku takkan ambik lesen! Umur 70 nanti baru nak ada lesen senang nak bawak cucu jalan-jalan. Teruk betul. Tapi tahun ni aku kena ambik lesen jugak atas alasan nanti nak praktikal senang nak bergerak.

Sebenarnya aku dah ada lesen bulan lepas lagi. Oktober. Ambik time final exam. Hardcore-kan? Setiap hari yang tak ada paper aku dengan kawan aku akan ke kelas memandu. Dan Alhamdulillah pada hari ujian JPJ tu aku tenang je. Pada awalnyalah pastu menggelabah. Terkumat-kamit berzikir nak tenangkan hati. Jantung ni macam nak explode tahu!


Time turn aku, aku mulakan dengan Bismillah dan doa naik kenderaan. Start enjin okay tapi lupa tekan klac menjerit kancil tu kau tau! Hamagaddd!!! Malunya I, ramai yang tengok pulak tu. Okay lepas dah masuk gear semua. Bukit okay, then parking pulak. dah park cantik tapi bila nak keluar tetiba enjin mati. Nasib baik, nasib baik nyah JPJ tak perasan! Tapi kalau mati enjin masa parking takpe, jangan time tiga penjuru. Fail terus! Tiga penjuru pun okay jugak. Alhamdulillah.


On the road pulak, nasib aku kurang baik, pegawai pemeriksa tu bad mood. Dia PMS, belum mula apa-apa lagi aku dah kena tempik. Dia marah-marah aku sebab aku lambat. Kalau ikutkan aku tak lambat pun, memang angka giliran aku nombor yang last-last. Apa nak buat. Follow jelah. Dalam kancil time tu stress sangat, situasi sangat tegang. Aku nak cuba start a conversation tapi tak jumpa caranya. Last-last dua-dua diam sampailah balik ke litar. Dan Alhamdulillah aku lulus. 17/20! ;DD Kawan aku tu pun lulus jugak! Wheee~~~


Jadi aku tak perlulah tunggu sampai 70 tahun baru nak ada lesen. Nanti anak-anak pun aku boleh bawak jalan. Heee.

1 comment:

Unknown said...

HAHAHA FINALLY. aku je tak amek2 lgi...