20130224

3 Pinggan

Assalamualaikum ;)



Okay, sebagai seorang manusia yang normal dan sempurna fizikal dan mental adalah satu kewajipan untuk makan sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Dan sebagai perempuan adalah normal untuk makan lebih dari sepinggan. mungkin 2 pinggan tapi BUKAN 3 pinggan. Tapi aku, makan sampai 3 pinggan! Aku perempuan dan aku makan nasi sampai 3 pinggan. Kauroang bayangkan aku makan banyak macam mana. OMG. :O


Kalau ikutkan malam itu, bukan makan McD, KFC, or Domino's. Kalau makan nasi pun bukan lauk grand-grand. Bukan siakap 3 rasa, ketam goreng bercili, butter prawn, satay kajang or apa-apa makanan yang boleh kecur air liurlah. Makan malam yang teramat simple. Teramat ringkas.


Nasi putih panas, kicap, serunding ikan, sambal tumis kosong dan telur rebus. Aku rasa malam tu makan sedap gila. Heaven! Makan punya makan aku baru teringat yang aku dah tambah 3 kali then baru aku stop. Aku tak boleh tahan diri aku makan malam tu. Bila dah habis aku terkejut gila, roommate aku pun terkejut tengok aku makan banyak macam tu.


Okay itu yang terbarulah, ada satu malam tu roommate aku masak bubur nasi. Letak carrot, kentang, sosej, daun sup dan daun bawang. Makan dengan sambal, kicap dan ikan bilis. Simple je dinner aku, tapi makan banyak gila. Masing-masing tambah berapa kali entah. Punyalah seronok makan. Satu, mungkin sebab masak sendiri, dua, mungkin sebab makan ramai-ramai, tiga, sebab makan panas-panas! Nyam nyam!


Konklusinya, aku seorang perempuan yang makan banyak! Makan ramai-ramai lagi seronok dari makan sorang-sorang dan pastikan kalau nak makan nasi, nasi tu panas! Baru syiok! :D



Sedapkan!?! :D

1 comment:

Unknown said...

alah aini. aku pon makan banyak :D
so u r not alone.
hahaha !
miss ya ;)