20120729

Maha pemurah



Hidup ini unpredictable. Kalau kita nak yang tu, kita mungkin dapat yang lain. Kita mintak lain kadang tu tak dapat pun. Dan ada pula yang kadang-kadang dapat something yang lebih baik tapi sebenarnya tak perasaan. Sebab apa dia tak perasaan sebab dia dah set-kan otak dia pada satu benda tu saja yang dapat memuaskan hati dia sedangkan Allah mampu kurniakan sesuatu yang lebih lagi.

Allah itu pemurah apa yang kita minta dan kalau bersesuaian Allah akan tunaikan. Cepat atau lambat aje.Tapi sedarkah kita dalam kita banyak meminta pada Allah, Allah tak minta banyak pun dari hambaNya. Cukup sekadar menjalankan rukun Islam kita tu dengan seikhlas hati dan tetapkan hidup ini hanya untuk Dia dan jangan pernah sekali-kali putus harap pada Dia.

Cuma itu tapi itulah satu permintaanNya yang tersangatlah sukar untuk dipenuhi. Kerana apa? Kerana kita kini mudah diperdaya oleh syaitan yang pernah berjanji takkan pernah berhenti mengganggu Adam AS dan keturunannya sehingga kiamat tiba. Kalau syaitan yang direjam itu tidak pernah lupa akan janjinya pada Allah kenapa kita boleh lupa sedangkan kita ini adalah ciptaan Allah yang paling sempurna.

Ingatlah janji kita pada Allah. *angkat tangan kanan kauorang tinggi paras bahu dan baca ayat lepas ni kuat-kuat* Aku berjanji tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan aku berjanji bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Konklusinya disini ialah Allah itu pemurah. Kita minta banyak pada dia, jarang kita hanya duduk dan kenangkan dosa kita pada Allah tapi kita sering meminta-minta. Sebolehnya cuba untuk berdoa supaya dosa kita diampuni dan semoga ditempatkan di Jannah Allah. Itu lebih baik dan banyakkan bersyukur. InshaAllah hidup ini akan lebih indah. Seryes wa cakap ;D

Bai, Assalamualaikum.


P/s: first of all sorry sebab tiba-tiba tulisan jadi besar. Actually aku pun tak berapa suka, aku suka small font macam yang selalu tu tapi tak tau kenapa blog aku kalau buat font small dia jadi kecil sangat macam post KLIBF tu. then akan menyusahkan mata anda untuk membaca post. jadi untuk mengelakkan perkara begitu berlaku aku terpaksa membesarkan font kepada normal. minta maaf banyak-banyak semua.  

No comments: